Başarılı otomobilleri yenilemek gerçekten zor iş. Hem o zamana kadar yakalanan başarının devamını getirmek hem de otomobile bir şeyler katarak geliştirmek genelde üreticilerin en çok zorlandığı konulardan oluyor. X5 modeliyle, SAV sınıfı yani Sport Activity Vehicle(Spor aktivite aracı) sınıfının yaratıcısı olduğunu iddia eden BMW, yakaladığı satış başarısıyla oldukça ses getiren bir otomobil. Hatta X5’in bu başarısını ardından diğer firmaların SUV sınıfına olan ilgisi bir hayli artarken X5’in başlattığı yoldan yeni birçok farklı model daha pazara dahil oldu.
Üreticilerin birçoğu SUV sınıfına yeni geliştirilen ilk nesil araçlarıyla dahil olmaya çalışırken Alman üretici BMW ise X5’in 2. neslini yollarla buluşturarak sınıf yaratıcısı olmanın en büyük avantajını sergilemeye çalışıyor. Ürün gamının tek dizel motor seçeneği olan sıralı 6 silindirli 3.0 litrelik motora sahip olan X5, 107 bin Euro’dan başlayan fiyatla satışa sunulurken, test aracımızın üzerindeki opsiyon donanımlarıyla birlikte fiyatı 135 bin Euro’yu buluyordu.
X5’in en beğenilen yöne belki de tasarımı İlk nesliyle oldukça beğeni toplayan X5, 2. nesliyle de aynı çizgiyi devam ettiriyor. Dikkatsiz gözler tarafından aracın yeni olduğunu anlamak bile zorken aslında BMW tasarımcıları gayet başarılı bir iş çıkartmışlar. Aracın genel olarak tasarım çizgisini bozmadan daha şık bir hale getirmeyi başaran tasarımcılar hem X5’in sportif yanını güçlendirmişler hem de artan boyutlarla iç mekandaki kullanışlığı arttırmayı başarmışlar. Bunun en güzel örneği ise ilk nesilde 465 lt olan bagaj hacminin yeni X5’te 620 lt’ye çıkması oluyor. Ve ayrıca yeni X5’te artık 3. koltuk sırası da mevcut. Geniş bir kullanım alanı sunmasa da 3. koltuk sırasının küçük çocuklar için hem güvenli hem de rahat bir oturma alanı olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Genişleyen böbrek tipli ön ızgara, çekik farlar ve değişen arka stop lambala yeni X5’in tasarımındaki en belirgin farklılıkları olurken, artan boyutlar da aracın görünümünü direkt olarak etkiliyor. Artık daha uzun ve sportif bir görünüme sahip olan X5, iç mekanıyla da göz dolduruyor. İç mekanın en belirgin özelliği oldukça yüksek işçilik oluyor. Hiçbir işçilik kusuru bulunmayan X5’in, bu konuda rakibi oldukça az. Yüksek işçilik seviyesi, kullanılan kaliteli malzemelerle birleşince ortaya mükemmel bir iç mekan çıkmış. Sade tasarım ise yüksek işçilik ve kaliteli malzemeleri daha belirginleştiren en büyük ayrıntı olurken BMW tasarımcılarını bu tercihlerinde de kutlamak gerekiyor. X5’in iç mekanındaki en büyük problem ise iDrive olarak adlandırılan araç yönetim sistemini kullanmak. BMW yetkilileri iDrive tuşunun her ne kadar kullanımı kolay olduğunu iddia etseler de biz bile alışana kadar epey bir zaman harcadık. Genel olarak otomobillere ilgisi olmayan bayanların ve yaşlıların ise bu tuşu kullanmayı öğrenmeleri bizce oldukça güç.
Sürüş keyfi ve özellikleri BMW mühendislerinin yeni X5’te en önem verdikleri konuların başında geliyor. Zaten “Yeniliği içinde gizli” dememizin de en büyük nedeni bu. Çünkü yeni X5, sürüş özellikleri konusunda eski modele göre tam bir devrim geçirmiş. Sürüş dinamikleri binek otomobillerden neredeyse farksız olan X5 başarılı yol tutuşunu xDrive adlı sürüş yönetim sistemine ve süspansiyonlarına borçlu. Normal kullanımda 60:40 oranında ön-arka aks arasında güç dağılımına sahip olan X5, yol durumuna bağlı olarak hem ön ve arka aks arasında hem de sağ ve sol tekerlekler arasında gücü dağıtabiliyor. Oldukça hızlı cevap verebilen xDrive sayesinde X5’in yol tutuşu birçok binek otomobilden çok daha başarılı. Bağımsız ön ve arka süspansiyonlar ise aracın özellikle virajlarda yana yatmasını başarılı bir şekilde engelliyor. Sıralı 6 silindirli turbo dizel motor üretiği 235 HP güç ve 520 Nm tork ile neredeyse 2.2 tonluk X5’i istekli bir şekilde hızlandırırken 6 ileri otomatik şanzımanın da sürücü isteklerine tepkisi oldukça net ve hızlı. X5’in sürüş özellikleri ve konforu konusunda eleştirilecek pek bir yanı yok. Fakat bozuk zeminlerde süspansiyonların iç mekana yansıttığı sarsıntı bu tip araçlardan beklenmeyecek seviyede. Bu noktada bu sarsıntının yol tutuş artısı olarak geri geldiğini unutmamak da lazım. X5’in en beğendiğimiz diğer yönleriyse direksiyon sistemi ve frenleri oldu. Net direksiyon sistemi hem yüksek hızlarda hem de şehir içinde X5’in kolay kullanımını sağlayan en büyük faktör olurken fren sistemi de övgüyü hak edecek niteliklerde.